sobota, 22 grudnia 2012

czerwone rękawiczki z kwiatkiem

Udało mi się jeszcze zdążyć przed gwiazdką :) Bardzo chciałam zrobić te rękawiczki dla Skowronka, żeby miała komplecik z prawdziwego zdarzenia. I muszę tutaj dodać, ze rękawiczki są całkowicie autorskie! Metodą prób i błędów doszłam do momentu, kiedy stwierdziłam: "Tak, takie mi się podobają, o to właśnie chodziło". Komin do kompletu jest tutaj, a czapkę znajdziecie tu.

Jak je zrobić? Instrukcje  poniżej :)


 



Włóczka Laponie - dość gruba.
Druty skarpetkowe 3mm, ale robiłam bardzo luźno.

LEWA  RĘKAWICZKA
POCZĄTEK:
1. Nabierz 28 o. Pierwszy rząd same oczka prawe, kolejny 2p, 2l. Zrób ściągacz o szerokości 4 cm.
2. Jeden rząd samych oczek prawych. 
3. 5 op, 6 ol, do końca rzędu op. x 2

KCIUK: 
4. Zaczynamy dodawać oczka. 1 o. dodane, potem wg wzoru, na końcu 1 o. dodane (2 o. miedzy markerami).
5. 3 rzędy wg wzoru.
6. Między markerami 1 op, 1 o. dod., marker, do końca rzędu wg wzoru, marker, 1 o. dod. 2 op, 1 o. dod. (4 oczka między markerami)
7. Powtarzaj punkt 5 i 6 do momentu zrobienia 8 o. pomiędzy markerami. jeśli potrzeba, zrób kilka dodatkowych rzędów.

PALCE: 
8. Przełóż o. między markerami na osobną agrafkę, przerób rząd, na końcu nabierz dodatkowe 2 o. i połącz rękawiczkę.  Przerób jeden rząd, w kolejnym odejmij 2 o. czyli zrób dwa razy 2opr. w tym rzędzie. Dalej przerabiaj wg wzoru do długości palca serdecznego.
9. 2 op, 2opr - powtarzaj do końca rzędu.
10. Następny rząd przerabiaj wg wzoru.
11. 1 op, 2 opr - powtarzaj do końca rzędu.
12. Następny rząd przerabiaj wg wzoru.
13. 2 opr - powtarzaj do końca rzędu i zakończ.

KCIUK (c.d.):
Powróć do kciuka. Dobierz kilka o. z reszty rękawiczki tak, żeby było ich 12, i przerabiaj do końca palca.
Potem: 1 op, 2opr - powtarzaj do końca rzędu i zakończ.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...