czwartek, 21 marca 2013

pojemniczek na drobne kosmetyki

Nieubłaganie zbliżają się urodziny Skowronka. Spełniam więc jej życzenie i tak oto powstaje pomarańczowy pojemniczek na cienie i inne małe kosmetyki. Może on sobie stać po prostu na półce, a może też w razie potrzeby wylądować w kuferku Skowronka-wizażystki, tworząc fajną przegródkę na drobiazgi, stąd też kolor - pod kuferek właśnie :) 




Czasem trzeba go zamknąć, żeby nic nie wyleciało...


JAK GO ZROBIĆ?

DRUTY:          4mm
WŁÓCZKA:     akryl Bravo (pojemniczek robiłam podwójną nitką, żeby był sztywniejszy, i wyszły mi na niego niecałe 2 motki)

Podstawa ma wymiar 15cm x 13cm. Najpierw zrobiłam właśnie ją, dżersejem,  nabierając 28 oczek (to mój dłuższy brzeg). Po przerobieniu podstawy dobrałam oczka na krawędziach, w czym pomocny może okazać się filmik:


Przerabiałam francuzem dalej na drutach skarpetkowych dookoła, aż robótka osiągnęła 12cm, następnie 6 rzędów francuza, potem jeden rząd z narzutami, żeby powstały dziurki na ozdobną tasiemkę. Miałam wszystkich oczek 90, więc rząd z narzutami wyliczyłam sobie następująco: 7 o.p.,  narzut, 2 o.p. razem i tak do końca rzędu. Zakończyłam 4 rzędami francuza.

Zdjęcia zrobił M. tak słoneczne, że wiosna jeszcze bardziej mi się zamarzyła...

16 komentarzy :

  1. Prosty i fajny pomysł na kosmetyczkę.
    Jeśli pozwolisz to z niego skorzystam:)
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj Olu, korzystaj :) Jak to cieszy!

      Usuń
  2. Świetny pomysł i fajne wykonanie. Pojemniczek bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. SUPER WYMYŚLIŁAŚ.KOSMETYCZKA JEST PRZEPIĘKNA. BARDZO MI SIĘ PODOBA.
    POZDRAWIAM SERDECZNIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Teresko :) Widzę, że robisz śliczne kołnierzyki, a kilka dni temu mama poprosiła, żebym zrobiła jakiś ładny dla wnusi, a mojej siostrzeniczki. Ale się zdziwiłam! Mogłabyś coś poradzić? Nigdy nie robiłam takich rzeczy... Mogłabyś polecić jakiś ładny wzór dla trzylatki? Czy powinnam go ukrochmalić, czy po prostu zblokować?

      Usuń
  4. Świetna rzecz! I taka słoneczna:) Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki raz jeszcze :) Widzę nowe osoby, super :) Mam nadzieję, że czasem do mnie zajrzycie a i ja do Was chętnie wpadnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj!
    Fajny pojemniczek, świetne rozwiązanie zamknięcia.
    Ja już ubiegłego lata kupiłam włóczkę na coś podobnego, ale zawsze są jakieś inne pomysły.
    Pozdrawiam weekendowo
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię Ci się, że nie masz czasu! Robisz przepiękne projekty, duże i pracochłonne. Podziwiam je sobie po cichu :):):)

      Usuń
  7. Bardzo ładny pojemniczek, lubię ten kolor. Pozdrawiam i zapraszam do mnie Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Zosiu :) Odwiedziłam z przyjemnością i ślad po mnie pozostał :) Piękne są Twoje skrzyneczki!

      Usuń
  8. Dzień dobry :)
    Pojawiłam się tu przypadkiem i od razu poczułam jak w domu.. :))) jeszcze kilka dni temu mój blog wyglądał dokładnie tak (układem, kolorystyką).. :D
    Co za niesamowite odkrycie i fajna niespodzianka.. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, witaj :) Niesamowite! :):):) Zajrzałam sobie do Ciebie, śliczne rzeczy robisz!

      Usuń
  9. Piękny pojemniczek, bardzo pomysłowy i twórczy ;-)) Fajnie że podzieliłaś się kursem z jakiego korzystałaś ;-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki :) Miło Cię tu widzieć :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...