czwartek, 25 kwietnia 2013

torebka sówka krok po kroku

Przeglądam mnóstwo blogów, mam moje ulubione oczywiście, ale też ciągle trafiam na nowe, które zaskakują. Tak było i tym razem. Nie szukając niczego szczególnego, znalazłam tutaj super pomysł na torebkę sówkę dla malej dziewczynki. Będzie jak znalazł na dzień dziecka - tym razem troszkę wcześniej. Dziękuję Ci Reni :):):) Szkoda, że już nie blogujesz... W takiej sytuacji nie było wyjścia, spróbowałam sama rozkminić jak ją zrobić, troszkę ją modyfikując po drodze (opis poniżej).


Z góry wygląda tak:



TOREBKA   SÓWKA   KROK   PO   KROKU

Jak wykonać samą torebkę?

Potrzebujemy:   szydełko 4mm, kolory włóczek zależnie od inwencji :)


1. Robię 25  oczek łańcuszka.
2. Jedno oczko łańcuszka zostawiam wolne i wkłuwam się w następne robiąc słupek i tak do końca rzędu (24 słupki).
3. Gdy docieram do końca rzędu, robię dodatkowe 3 słupki w ostatnie oczko rzędu i dalej robię słupki po drugiej stronie łańcuszka do końca rzędu (24 słupki).
4. W ostatnie oczko rzędu znowu robię 3 dodatkowe słupki i łączę je z pierwszym słupkiem po drugiej stronie łańcuszka oczkiem ścisłym. W ten sposób mamy zrobione pierwsze okrążenie. Będę  dalej robić naokoło.
5. Następny rząd zaczynam od dwóch oczek łańcuszka, potem 23 słupki. W kolejne 4 oczka robię po 2 słupki. Dalej znowu 23 słupki i na koniec rzędu, żeby uzyskać zaokrąglenie po 2 słupki w kolejne 4 o czka. Zakańczam oczkiem ścisłym. W ten sposób mamy dno (2 okrążenia).
6. Robię dalej naokoło kolejne rzędy zaczynając każdy następny od 2 oczek łańcuszka, ale już nie podwajam nigdzie słupków. Dzięki temu robótka zacznie nam się sama układać w formę torebki z małym dnem. Żółtą włóczką robię kolejne 6 okrążeń (razem 8).
7. Zmieniam włóczkę na inny kolor (czerwony) i robię jeszcze 3 okrążenia.
8. Zakańczam torebkę okrążeniem muszelek:
1 półsłupek, potem w czwarte oczko 7 podwójnych słupków, 1 półsłupek w czwarte oczko - i tak do końca.


Jak wykonać oczy?

Trzeba zrobić koło ze słupków. Tutaj znajdziecie tutorial (co prawda po angielsku, ale wystarczy popatrzeć i wszystko robi się jasne). Ja pierwszym okrążeniu zrobiłam 16 słupków, w kolejnym już białą cieńszą włóczką w każde oczko zrobiłam dwa słupki. 

Jak wykonać dziób?

Chciałam to jakoś opisać, ale zwątpiłam ;) Zdecydowanie najlepiej obejrzeć ten filmik.

Jak wykonać pasek?

Ja chwyciłam za wszystkie kolory, których używałam do zrobienia torebki-sówki i z tego melanżu powstał pasek robiony łańcuszkiem o długości 96 cm. Przewlekłam go przez dziurkę, ajak naturalnie powstała  w muszelce i zeszyłam. Na uchwyty z każdej strony użyłam 10 cm łańcuszka.

30 komentarzy :

  1. Super torebka.Ty to jesteś zdolniacha.Mnie ciężko idzie dzierganie.Już w sobotę wracamy do domu to nadgonię robótki.Pozdrawiam z Kołobrzegu słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Małgosiu :) Jak wrócisz, wpadnę pooglądać, co zrobiłaś :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. Toż to kurczątko, nie sówka ;-)
    Ładny prezent dla dziewczynki :-)
    Przespalas sie już z pomysłem na poprawkę sweterka, czy jeszcze jestes na niego obrażona? ja właśnie niedawno sprulam sweter który zrobiłam dwa lata temu, wyprostowalam wloczke i schowalam, będzie jak znalazł gotowe gdy najdzie mnie na robienie. Czasem nie wychodzi, co zrobic. Jeszcze jeden z noro czeka na prucie, pociesz sie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak fajnie, że mnie tak pocieszasz :) Dla mnie prucie to naprawdę trauma... Cały czas się zastanawiam, po zblokowaniu jest ciut lepiej, ale jeszcze nie idealnie :( ale dzisiaj spróbuję raz jeszcze podejść do "naprawy" i może się uda :) A propos - jak prostujesz włóczkę? Masz jakiś sposób? Dzięki za miłe słowo :):):) Chyba faktycznie zmienię nazwę torebki na "kurczątko" ;) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Prostowanie wloczki zrobiłam typowo, tzn zwinelam ja w długie pasma, zwiazalam innym kolorem wloczki w 4 miejscach, zrobilam im kąpiel w wannie w ciepłej wozie z niewielką ilością plynu do prania wloczki, dałam im przez chwilę nasiaknąć woda, wyplukalam w wozie o tej samej temperaturze, później wstawilam do wanny suszarke pokojową, na kiju od miotly zawiesilam pasma, obciążyłam je 1, 5 l butelkami wody mineralnej i dałam im wyschnac.
      Słyszałam jeszcze, ze dziewczyny prostuja wełnę! mocząc ją w gorącej wodzie, teoretycznie może zadziałać, jeśli nie poddamy wełny działaniu wody o innej temperaturze, to nie powinno jej to zaszkodzić. Wydaje mi sie, ze wtedy prostuje sie wełnę nie piorac jej, a tylko poddając działaniu wody raz, bo tylko zmiana temperatury wody w przypadku wełny działa filcujaco na nią. W końcu farbowanie wełny też przebiega w wysokiej temperaturze i nie niszczy to jej.
      Czytałam o tym sposobie na kilku blogach, ale jeszcze nie próbowałam, choc pewnie niedługo to zrobię z moją Noro.

      Usuń
  3. Super fajna torebka. Dzięki za opis. Dobra robota.

    OdpowiedzUsuń
  4. O jaka świetna torebka:) cudeńko! Zachwycająca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ogromne :) Fajnie, że do mnie zajrzałaś :) I ja zaraz wpadnę do Ciebie :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. :) Przeprosiłam się z szydełkiem ;)

      Usuń
  6. Słodka ta torebusia :)). Gdyby nie to, że w moim otoczeniu nie ma żadnej małej dziewczynki, to może spróbowałabym taką zrobić, a tak to tylko pozachwycam się Twoją ;))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Asiu :) Ale i Ty widzę, że się ostatnio napracowałaś :)

      Usuń
  7. Super torebusia:)
    Szkoda, że moja córcia już wyrosła.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Olu! Dzieciaki rosną ani się obejrzysz ;) Pozdrowionka!

      Usuń
  8. Ekstra torebeczka i jeszcze motyw sówki :)), uwielbiam je

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) podobno motyw teraz mocno popularny :) Miło Cię widzieć w obserwatorach :):):)

      Usuń
  9. Lubię robić takie torebeczki dla dziewczynek :) Mój pingwin jest w podobnym stylu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że wdzięcznie się je robi? :) Twój pingwin jest super :) Dzięki za miłe słowo!

      Usuń
  10. Śliczna torebeczka. Na pewno uszczęśliwisz nią jakąś mała damę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby! Jest dość wybredna ;) Dzięki Reniu!

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Mam nadzieję, że komuś się przyda :) Pozdrowionka!

      Usuń
  12. Super torebunia, dla małej panny w sam raz ;-))

    OdpowiedzUsuń
  13. No ciekawe czy się spodoba ;) W tym tygodniu wysyłam :) Dzięki za miłe słowa!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo serdecznie dziękuję za super tutorial o torebce :) Czegoś takiego właśnie szukałam dla mojej Księżniczki ;) Pozdrawiam http://szydelkowanieija.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...