piątek, 10 maja 2013

jak zrobić szydełkowy kwiatek

No wlaśnie... Pod postem o antracycie pojawiło się pytanie - jak zrobić te kwiatki?
Kasia pyta, ja z przyjemnością odpowiadam :)

Te szare były robione szydełkiem 4mm włóczką Laponie, ale znajdziecie też w moich pracach inne. Użyłam ich robiąc torbę na zakupy i ten czerwony szal.

A więc do dzieła :) 
Zaczynamy od 5 oczek łańcuszka, które łączymy w okrąg oczkiem ścisłym. 

Następnie robimy 10 półsłupków, ale nie w oczka łańcuszka tylko w środek okręgu, kończąc znowu oczkiem ścisłym. Potem robimy jeszcze 2 oczka łańcuszka.

Teraz pora na płatki - w pierwsze oczko okręgu robimy 3 słupki, w następne - oczko ścisłe, 

potem znowu dwa oczka łańcuszka, w kolejne oczko 3 słupki, w kolejne - oczko ścisłe, i tak dalej dookoła :) Powstanie nam 5 płatków.

Oto cała filozofia :) 
Mam nadzieję, że moje wyjaśnienia okażą się pomocne Kasi, a może jeszcze komuś? :)

19 komentarzy :

  1. kasia dziekuje bo zrozumiala wszystko i juz sie bierze za kwiatki, dziekuje tez podwojnie bo jak zobaczyla te jasne kwiatki na ciemnym tle to jej przyszedl do glowy nowy pomysl na sweter i jest bardzo zadowolona z tego, bo sweter bedzie rewelacyjny (a przynajmniej taki jest w glowie ;) kasia dziekuje tez potrojnie za odwiedziny na jej blogu i za motywujace komentarze i w reszcie kasia pozdrawia serdecznie zyczy nowych pomyslow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Bardzo się cieszę, że coś co zrobiłam Ci się przyda :) Ciekawa jestem tego swetra, który wymyśliłaś!

      Usuń
  2. Fajny kwiatek, powinnam spróbować, choć z szydelkiem tak mi nie po drodze. Pomysł dobry i wygląda świetnie na Twoim sweterku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, spróbuj! Ja też nie jestem fanką szydełka, zdecydowanie wolę druty, ale ostatnio odkryłam parę fajnych rzeczy, które można zrobić właśnie na szydełku i totalnie mnie to pochłonęło. Teraz kończę kolejną, już ostatnią rzecz na szydełku. Potem tylko druty, bo się mocno za nimi stęskniłam, tym bardziej, że kupiłam nowe skręcane KP 3.5 i 4mm :)

      Usuń
  3. straszny lewus ze mnie jeśli chodzi o szydełko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popróbuj! Może akurat Cię wciągnie ;) Te moje ostatnie wzory są bardzo przyjemne, są bezpieczne i gwarantują ładny efekt. Choć i tak wolę druty... Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  4. Dobrze że tak fajnie opisujesz !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewo :):):) To dla mnie duży komplement!

      Usuń
  5. mnie to chyba nawet to przerasta ;|))
    ale trafiłam na Twojego bloga i chciałam pofratulować prac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Może spróbujesz! Mnie to wszystko też przerastało jeszcze rok temu ;)

      Usuń
  6. Lubię robić takie kwiatki. Są bardzo efektowną ozdobą :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj są :) Można się nimi pobawić w różnych układach, różnych rzeczach, które drutujemy :)

      Usuń
  7. U mnie sytuacja jest taka, ze tych kwiatkow narobilam juz 21. Nie lubie zdradzac swoich projektow przed ich premiera na blogu wiec powiem tylko tyle, ze te kwiatki stanowia okolo 30% calosci. Pozdrawiam Cie serdecznie, Kasia z http://kasiaknits.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow :) Zaciekawiłaś mnie!!! Co to będzie??? Czekam na jakieś fotki na blogu!

      Usuń
  8. Bardzo dziękuję za tak jasną instrukcję! Kwiatki już produkuję masowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!! Super, że tutorial się przydaje!!! :)

      Usuń
  9. Po wielu, wielu latach ( 25 ?) zatęskniłam za szydełkiem. Tym bardziej, że pasuje bardzo do reszty mojej dłubaniny. Tak się cieszę, ze tu do Ciebie trafiłam, bo tak przejrzyście i prosto pokazałaś, że od razu mi się przypomniało! Dziękuję bardzo! :) Kwiatek zrobiony przy monitorze komputera! Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po wielu, wielu latach ( 25 ?) zatęskniłam za szydełkiem. Tym bardziej, że pasuje bardzo do reszty mojej dłubaniny. Tak się cieszę, ze tu do Ciebie trafiłam, bo tak przejrzyście i prosto pokazałaś, że od razu mi się przypomniało! Dziękuję bardzo! :) Kwiatek zrobiony przy monitorze komputera! Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! Choć żałuję, że nie mam już czasu na blogowanie :( no i że jednak wolę druty i większość rzeczy, które u mnie znajdziesz są jednak druciane... Pozdrowienia :)