wtorek, 12 listopada 2013

urodzinowo...

Dziewczyny! 
Sprawiłyście mi prawdziwą radość dyskusją o drutach skrpetkowych i o magic loopie :)
Potraktowałam to jako prezent urodzinowy. Jeszcze raz dziękuję!!!

A właśnie...
Na urodziny dostałam w tym roku wymarzone prezenty :) 
Od skowronka - druty czapkowe Hiya Hiya :) Radocha bez granic, pełen wypas jak dla mnie i spełnienie marzeń!!!! Dziękuję Ci skowronku z całego serca!!! Bardzo chciałam poczuć w rękach coś innego niż KP, poczuć, jak to jest... ;) I poczułam, bo już je oczywiście wypróbowałam, nie mogłam się opanować! Są inne, faktycznie inne niż KP... Na czym ta inność polega? Nie umiem dokładnie tego ubrać w słowa, ale wiem jedno - są super, śmigają wprost  rewelacyjnie :) 



Od mofotki, która właśnie wróciła z niesamowitej dwumiesięcznej wyprawy do Boliwii i Chile - dwa pokaźne motki prześlicznej  boliwijskiej włóczki w kolorze tamtejszej ziemi: 




Włóczka nie jest ometkowana, bo ręcznie przędziona przez boliwijskie kobiety w pobliżu wygasłego wulkanu Sajama, na wysokości 4200 m, o właśnie gdzieś tutaj (poniższe zdjęcia wykorzystuję dzięki uprzejmości mofotki) :



 Możecie sobie to wyobrazić??? Jest to prawdziwa alpaka, która powstała w ten sposób:



 i przeleciała tysiące kilometrów, żeby do mnie trafić! Motki niby nieduże, ale wierzcie mi - to tylko złudzenie! Może się nie wydaje, ale ważą razem 400 g! Dzięki mofotko! Nie masz pojęcia jak o nich marzyłam!!! Teraz mam dylemat - co ja z nich zrobię? :):):) Nie chciałabym kolejnego zimowego kompletu... To musi być coś wyjątkowego... Chciałabym jakiś większy projekt... Może jakąś kamizelkę? Chyba na sweter z rękawami jednak za mało... Co myślicie? Jestem w trakcie poszukiwania ciekawego projektu chyba na druty 4 mm... 

Co jeszcze? 
Może na koniec kilka drucianych ciekawostek z Boliwii, które chłonęłam z prawdziwymi wypiekami na twarzy (resztę wrażeń z Ameryki Południowej można przeczytać tutaj):
Podobno alpaki wyglądają wyjątkowo słodko...
Podobno wełna z wikunii, które mofotka miała okazję widzieć na własne oczy, jest kosmicznie wprost droga...
Podobno boliwijskie kobiety robią druty z kolców kaktusa, ale że kaktus jest gatunkiem chronionym, to mogę tylko o takiej perełce pomarzyć... 
Podobno nad jeziorem Titikaka dzierga każdy, bez względu na płeć....
Chciałabym tam kiedyś pojechać, choćby dla samego tego widoku lub żeby usiąść i podziergać sobie z nimi...


A w następnym poście obiecuję Wam niespodziankę :)

28 komentarzy :

  1. Ale dostałaś piękne prezenty. W sam raz dla dziewiarki.
    Ode mnie przyjm życzenia, aby Ci się udawały wszystkie projekty.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  2. wow ale prezenty, najbardziej tej włóczki Ci zazdroszczę:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mnie rozmarzył Twój post ... piękne rzeczy opisujesz!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne prezenty! Nie dziwię się, że jesteś zachwycona:)
    Z tej przepięknej alpaki, to ja zrobiłabym taki sweterek, zapinany na jednego guzika, albo wiązany, z rękawami 3/4. Może jakiś delikatny wzorek..mhm. Jakbyś chciała- chętnie pokażę o co chodzi. Ale nie robiłabym z tego czapki czy szalika! Tylko coś, czym można się cieszyć 365 dni w roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Szukam właśnie czegoś takiego na każdy dzień roku :) Odezwę się do Ciebie, żeby dopytać o szczegóły! Problem w tym, ze póki co muszę mieć jakiś konkretny wzór. Bez tego na razie nie daje rady niestety :( Dzięki!!!

      Usuń
  5. Włóczka przecudna! Ja bym zrobiła bolerko z rękawkami :) Chciałabym zobaczyć cała dziergajacą rodzinę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bolerko dobra myśl! Na pewno nie byłoby problemu z ilością włóczki ;) Zapisuję celem przemyślenia :) Dzięki!

      Usuń
  6. Najlepsze życzenia z okazji urodzin! Żeby Ci nie brakło nigdy pomysłów, włóczek i wspaniałych ludzi wokół Ciebie:) Piękne prezenty!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego! :) Przede wszystkim życzę Ci wielu marzeń i narzędzi do ich realizacji :)))
    Też bym miała problem z wymyśleniem projektu dla tej pięknej włóczki, ale nie spiesz się, kiedy przyjdzie właściwy moment, sama będziesz wiedziała :)))
    Przyglądałam się Twoim nowym drutom. One chyba nie mają obrotowej żyłki? Obrotowa jest w tych odkręcanych. Masz też tę wersję z ostrymi końcówkami, w moich są bardziej "tępe" niż KP. Druty HH chyba są zrobione z innego materiału niż KP, stąd ich lekkość, chociaż KP wcale nie są przecież ciężkie :) Miłego dziergania i dużo zdrówka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elu za kolejny konkretny komentarz!!! Zawsze czytam je z wielką ciekawością. :)Moja żyłka faktycznie nie jest obracana... A co do projektu, to Twoja rada jest świetna. Pomysł niech sobie powolutku dojrzewa w jesiennym słońcu ;) Na pewno coś się urodzi w swoim czasie :) Właśnie... wszystko w swoim czasie, ze spokojem :)

      Usuń
  8. Cudne prezenty, wszystkiego naj, naj, naj! Ta włóczka z Boliwii i Chile o kolorze ziemi wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Sto lat, kochana!!! Wielu pomysłów, udanych realizacji projektów, niewiele prucia, wielu sprzedanych wyrobów z zadowolonymi klientami i powodzenia tak ogólnie, szczerze Ci zycze!
    Drutów HH nie trzymałamw ręku, ale może kiedyś spróbuję.
    Z ta przecudnej urody wloczka zaczkaj, jak radzi Elusiek, któregoś dnia obudzisz się z pomysłem na nią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Beata :) HH są naprawdę warte grzechu ;) Macie rację Ty i Elusiek! Powoli pomysł się klaruje... Trzeba dać temu czas...

      Usuń
  10. Dużo zdrówka, uśmiechu, zapału do robótek i weny twórczej. Włóczka super.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń i zdrowia ,zdrowia
    pięknie to opisałaś ,bardzo ciekawe
    już jestem ciekawa co z wełenki powstanie ładnego

    OdpowiedzUsuń
  12. wow to Ci prezenty!!!!! Niepowtarzalne!!!! Cudownie!!!! Wszystkiego naj!!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne prezenty! :-) Pozostaje mi życzyć wszystkiego najlepszego, dużo czasu, miłego dziergania i spełnienia robótkowych marzeń. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. prezenty fantastyczne, wszystkiego Naj!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!! Przepiękne prezenty! To rzeczywiście fascynujące, że te kłębki przybyły z tak daleka! A może zrobisz z nich sweterek z rękawami trzy czwarte?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... może... to jest jedna z opcji... :):):) Czuje, że zamysł przybiera coraz to konkretniejsze kształty... powolutku, powolutku... Dzięki!!!

      Usuń
  16. No to spóźnione ale serdeczne sto lat! Wszystkiego co najlepsze! Prezenty dostałaś piękne - szczególnie ta alpaka mi się podoba :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkiego najlepszego, niekończącej się włóczki, niełamiących się igieł w maszynie, duuużo czasu i pomysłów!
    A prezenciki świetne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś przegapiłam? To wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :) Wielu cudownych pomysłów, czasu na ich realizację,zdrowia, i radości :)
    A tą alpakę można ew. z czymś podobnym połączyć, i zrobić np. dół sweterka i dół rękawów ciemne. Za mną właśnie taki projekt chodzi, i nawet mam co najmniej 2 komplety włóczek na niego, ale coś czas mi przez druty przecieka, he, he, i dla siebie nie mogę go znaleźć ;)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniały pomysł Kasiu!!! Jeśli by się go robiło na okrągłych drutach od góry, to po prostu zawsze można dobrać inną włóczkę jak się ta skończy, prawda? Zero stresu, czysta przyjemność :) Strasznie mi się ten pomysł spodobał :):):) No, no, no! Dziękuję za inspirację :):):)

      Usuń
  19. fantastyczny prezent i to z odległej krainy :)). Dużo dużo zdrówka i pomysłów :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Widzę, że nie tylko ja spóźniłam się z życzeniami. Oprócz "robótkowych" szaleństw i cudów, życzę Tobie prawdziwej wiosny w sercu i kolejnych zdrowych wiosen z uśmiechem na twarzy. Gratuluję prezentów i postaram się nie puszyć z zazdrości ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję Wam bardzo za wszystkie przemiłe życzenia, wszystkim Wam razem i każdej z Was z osobna :):):) Sprawiły mi wiele radości :):):) Przesyłam Wam wielkie wirtualne uściski :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...