niedziela, 12 stycznia 2014

śliwka w pełnej krasie

Zanim jednak śliwkę pokażę, chciałam podziękować wszystkim, którzy wzięli udział w mojej ankiecie dotyczącej robienia czapek. Znowu nie spodziewałam się tak dużego odzewu i bardzo mi miło, że kliknęłyście! Sprawdzałam rezultaty na bieżąco z zapartym tchem :) 
A oto i podsumowanie:
57%       magic loop
32%      czapki zszywane
15%      druty 40 cm + skarpetkowe w ostatniej fazie
10%         skarpetkowe

Nie wiedziałam, że czapki zszywane są tak popularne... Sama nigdy żadnej nie zrobiłam... Nie wiedziałam też, że jestem w tej piętnastoprocentowej mniejszości ;) Byłam pewna, że robię tak jak każdy ;) 

Przechodząc do sedna - śliwka, której fragment pokazywałam ostatnio, wygląda tak:




Włóczka: Nepal Drops (8 motków)
Druty: 5 mm
Wzór: Leaflet (darmowy)

Jest to mój pierwszy raglanowy kardigan. Wzór z czystym sumieniem mogę polecić jako łatwy i przyjemny, szybki do wydziergania. W rękawach tym razem postanowiłam nie odejmować oczek i zobaczyć, co się stanie - chyba wyszło nie najgorzej ;)
Pokazała mi go Asia na początku listopada. Ona wzbogaciła wzór o motywy na przodach i na rękawach, co widać tutaj. Ja zapożyczyłam od niej pomysł na przody właśnie :) 


Dzięki Asiu! Dzięki Tobie jakiś czas temu znowu zaczęłam myśleć o robieniu swetrów, przestałam się ich bać ;) To już drugi, jaki powstał w dość krótkim czasie, a moje marzenie o samodzielnym robieniu sobie swetrów ma szansę na rozwój :):):)

CZEGO TYM RAZEM SIĘ NAUCZYŁAM?
Zupełnie innego dodawania oczek w raglanie. Do tej pory robiłam to zawsze jednym sposobem - z jednego oczka dwa, czyli angielskie Kfb (knit front back), które wygląda tak:



Natomiast teraz robiłam tzw. RLI (Right Lifted Increase), które prezentuje się inaczej, o tak:



Nie wiem sama, który sposób wygląda lepiej... Grunt, że mam teraz świadomość, że można i tak i tak oraz jaki efekt to daje. Jeśli ktoś też chciałby zobaczyć, jak wyglądają obydwie te metody w praktyce czy też się ich nauczyć, zapraszam do obejrzenia filmików w zakładce "ściegi/techniki na drutach" u góry bloga, gdzie następnie wystarczy odnaleźć "Raglan - dodawanie oczek".

60 komentarzy :

  1. Śliczna wersja Leaflet! A, że kolor taki a nie inny to dla mnie ekstra!
    Chyba nie glosowalam nt czapek, ale też preferuje magic loop...Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jeszcze jeden głos więcej... No tak... ;)
      Kolor jest mój wymarzony odkąd zrobiłam z niego też komplet zimowy :)
      Dzięki! Jak miło, że wpadłaś :)

      Usuń
  2. I znowu jestem pełna podziwu dla Twoich umiejętności. Sweterek wyszedł świetny. Jak zwykle wykończony perfekcyjnie. Wyrastasz na mistrzynię.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu :) Coraz więcej umiem, sama to widzę i bardzo mnie to cieszy, daje dużą satysfakcję :) To moje marzenie, żeby robić sobie swetry własnymi rękami, bo te sklepowe rzadko kiedy mi się podobają. Taka myśl była na samym początku, zanim w ogóle zaczęłam się uczyć jak robić na drutach i w końcu ten moment osiągnęłam, choć zawsze można coś zrobić lepiej... Ciągle uczę się na swoich błędach... ;)

      Usuń
  3. Piękny sweterek! Kolor jest w ogóle nie mój, ale to już drugi sweter jaki widzę w takim kolorze i podoba mi się bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ten oryginalny jest w takim kolorze, jaki ostatnio lubisz :) Na szczęście dziewiarki mają różne upodobania kolorystyczne! Co by było gdyby wszyscy raptem rzucili się na fiolet? Nie przeżyłabym ;) Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Świetny sweterek! Bardzo mi się podoba ten fason, a i kolorek zacny :)). Następny reglan spróbuję zrobić w podobny sposób (mam na myśli dodawanie oczek) - bardzo elegancko to wygląda :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Faktycznie ten sposób wygląda bardziej elegancko i dopracowanie niż kfb. Polecam, bo nie jest wcale taki trudny! Pozdrowienia :)

      Usuń
  5. Śliczny sweterek! Ciekawy wzór piękne wykonanie! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sweterek, kolorek bardzo twarzowy, a tył przyciąga wzrok :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Masz rację, to właśnie tył zwrócił moją uwagę i spowodował, ze chciałam go zrobić :)

      Usuń
  7. Bardzo ładny sweterek. Lubię ten fason, a ażurki dodają mu uroku :). Już od dłuższego czasu oczka na raglan dodaję właśnie w ten sposób, bo bardzo mi się podoba :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu :) Ja chyba też się przerzucę na ten sposób, choć przyzwyczaiłam się do kfb... a ażurki faktycznie zawsze są fajce na takim jednolitym tle :)

      Usuń
  8. Piękny sweterek zrobiłaś! W życiu bym nie powiedziała,że to Twój pierwszy tego rodzaju .Pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Naprawdę pierwszy :) I już wiem, co zrobiłabym inaczej... Człowiek ciągle się uczy na własnych błędach ;)

      Usuń
  9. To ja też jestem w tej czapkowej mniejszości;)
    A co do raglanu, to do tej pory zrobiłam tylko raz od góry i nawet już nie pamiętam jak dodawałam... Zazwyczaj robię od dołu więc odejmuję. Ale zawsze warto się czegoś nauczyć; będę pamiętać o Twoich zakładkach:)
    Kardigan pod każdym względem świetny - kolor, wzór i fason - wszystko razem bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Reniu :) Witam zatem w mniejszości :) Od razu raźniej ;)
      Ja z kolei nigdy jeszcze nie robiłam raglanu od dołu... Nie umiem sobie tego wyobrazić i lekko mnie to przeraża... ;) Kiedyś spróbuję na pewno, bo jest dużo wzorów tego typu, które chciałabym zrobić :) Pozdrowienia!

      Usuń
  10. Rewelacyjny sweterek :-) Cudny kolor wybrałaś. A wzór zachwycający :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu :) O takim kolorze długo marzyłam! Nie łatwo znaleźć spokojny fiolet ;)

      Usuń
  11. łał! ja zawsze podziwiam tych co są w stanie udziergać sobie sweter... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tego właśnie podziwiania zaczęła się moja przygoda :) To była pierwsza myśl, takie marzenie, żeby nauczyć się i wydziergać sobie sweter, bo te sklepowe mi się nie podobały, a tu mogę wybrać fason i kolor, wszystko! I jeszcze przyjemność z dziergania jest wielka :) Tak wiec uważaj, przestrzegam ;) Twój podziw może skończyć się tak samo jak mój ;)

      Usuń
  12. Bardzo ładny sweterek :)
    Namierzam się na ten wzór od dawna, bo jest bardzo wdzięczny i prosty :) Twoje wykonanie jest naprawdę świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu :) Sweterek naprawdę jest wdzięczny i wygodny. Na dodatek uwielbiam tę miękkość Nepala :) Wykonanie super proste, duże druty, robótki szybko przybywa, a wiec satysfakcja gwarantowana :)

      Usuń
  13. Cudna ta śliwka! Bardzo podoba mi się sweterek ;-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Kardigan wyszedł naprawdę ślicznie - jak zawodowej "reglanistce"! Wykończenie perfekcyjne. Wybrałaś śliczny kolor włóczki oraz rewelacyjny wzór. Szczerze gratuluję! Ja robię reglan sposobem RLI, gdyż ładniej się prezentuje :)
    Co do dziergania czapek, to także jestem w mniejszości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Też należysz do mniejszości :) Fajnie wiedzieć, kto dokładnie ;) No właśnie... Może się przerzucę na RLI? Przyzwyczailam się do kfb, ale teraz widzę róźnicę, która kusi ;) Dzięki za komentarz! Pozdrowienia!

      Usuń
  15. Piękny i dopracowany! Ten wzór z tyłu wygląda bardzo efektownie :) (Tak właśnie zdałam sobie sprawę z tego, że dawno nie współpracowałam z moimi drutami... muszę to zmienić :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo :) Zmień to, zmień ;) Zachęcam :) Tak dobrze Ci szło!

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i już do Ciebie zaglądam... :)

      Usuń
  17. Apetyczna ta śliwka ;) kolor bardzo smakowity, wzór i fason - fantastyczny ! Super :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) i również pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Bardzo fajny Ci wyszedł. A w dodatku jako pierwszy raglan to naprawdę jestem pod wrażeniem- perfekcyjne wykonanie! Powinnaś być z siebie dumna. Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jak miło to słyszeć od fachowca :) Pozdrowienia :)

      Usuń
  19. Piękne rzeczy i ta śliweczka taka ożywcza :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny Ci ten sweter wyszedł!
    Zdziwiłam się trochę czytając wyniki ankiety. Byłam tak samo pewna jak Ty, że robię tak jak wszyscy, a okazało się, że jestem jedynie w większej części ;) Nie spodziewałam się, że prawie co trzecia dziewiarka zszywa czapki. Podsumowując, podobają mi się wyniki Twojej ankiety, lubię różnorodność i szczerze cieszę się, że nie wszystkie sztrykujemy czapki stosując technikę "magic loop". To po raz kolejny potwierdza fakt, że czytając robótkowe blogi codziennie się czegoś uczymy i inspirujemy się wzajemnie. Następną czapkę zrobię nieco inaczej niż zwykle ;)
    Miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się nie spodziewałam takich wyników tych zszywanych! Dzięki za miłe słowa :) Z tym inspirowaniem to masz rację, to jest super :) A przez to, że każda z nas ma inny pomysł, każda inaczej robi, nie tylko jeśli chodzi o technikę, ale też dobór drutów, ścisłość robienia itp. każdy projekt jest inny i można oglądać w nieskończoność nawet to, co samemu już się robiło :) A może właśnie szczególnie to jest takie ciekawe ;) Zastanawia mnie tylko "sztrykowanie"... To jakiś regionalizm? Nigdy nie słyszałam tego słowa :)

      Usuń
    2. Sztrykowanie to słowo zapożyczone z języka niemieckiego, a wzięło się od wyrazu "Stricken" czyli robić na drutach :)

      Usuń
  21. Bardzo, bardzo ładny! Tak szalejesz z tymi robótkami, że nie nadążam komentować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Spokojnie, spokojnie ;) Już zwalniam... Za dużo się dzieje i przestaję nadążać ;)

      Usuń
  22. Śliczny, wykonanie i kolorek rónież. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie brałam udziału w ankiecie, ale mogę teraz? Ja robię różnie. Jeśli chcę bardzo szybko mieć czapkę, to robię zszywaną, jeśli chcę mieć idealną, bez zbędnych szwów, to robię magic loopem. Na drutach skarpetkowych robiłam w dawnej młodości i ponieważ moje umiejętności dziewiarskie były skromniejsze, to nie wspominam tego najlepiej. Ciągle mi uciekały oczka! A jeśli chodzi o sweter to jest super! A jego kolor! W takim odcieniu fioletu bardzo dobrze się czuję. Piękny !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiego fioletu długo szukałam, właśnie spokojnego :) W sklepach sieciowych nie uwidzisz takich kolorów. Wspaniale jest móc sobie zrobić coś samemu wg własnego widzimisię ;) Nie spodziewałam się, ze tyle z nas zszywa czapki. Magic loopa w końcu i ja muszę bardziej poznać.... Skarpetki może?

      Usuń
  24. Cudnie Ci wyszedł sweterek, a wzór dodał mu niewątpliwie uroku. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam AGA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ażury wplecione w zwykły dżersej bardzo mi się podobają :)

      Usuń
  25. Śliczny kardigan ci wyszedł. Uroczo i ciekawie wygląda ażur z przodu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliwkowy kardigan bardzo w moim stylu i kolorze. Udał Ci się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miło Cię tu widzieć :)

      Usuń
  27. Śliczna ta śliwka! Mam w tym roku w planie przynajmniej2 kardigany i ten wpisuję na moją listę do ostatecznego wyboru. Pod tym linkiem: http://www.ravelry.com/projects/mwaa/contiguous-3 jest całe mnóstwo sposobów dodawanie oczek. Wprawdzie dotyczy to metody contignous, ale na reglan też można to przenieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to super, ciekawe w jakim kolorze będzie ten Twój :) Wzór naprawdę jest efektowny :) Dziękuję za link!!! Nie wiedziałam, że takie rzeczy też na ravelry można znaleźć! TJak ja lubię takie komentarze :):):) Tej metody kompletnie nie znam, spotkałam się jednak z nią na blogach i wpisałam na listę "do nauki" na ten rok więc link jest jak znalazł :):):) Pozdrowienia!

      Usuń
    2. No to jest nas dwie. Ja tez mam contignous na mojej liście na ten rok. Może się zgadamy i wspólnymi siłami pójdzie nam łatwiej :)

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...