poniedziałek, 20 października 2014

Irisa Cowl


Dzisiaj chcę Wam pokazać idealny i bardzo prosty, darmowy wzór na włóczkę ręcznie farbowaną. 



Taka włóczka często przyciąga mój wzrok, precelki są prześliczne, ale odpowiednie ich wykorzystanie, to jest dopiero wyzwanie! Moim zdaniem nie nadaje się ona do wszystkiego i trudno jest znaleźć wzór, który byłby odpowiedni, np. wiele ażurów kompletnie w niej niknie i nie wygląda dobrze. Dlatego te mitenki postanowiłam wydziergać dżersejem.


Od czasu do czasu szukam jednak wzorów, które uwydatniłyby piękno takiej ręcznej farbowanki - nie jest to łatwe... Jednym z nich okazała się Evaporate, a kolejnym jest właśnie Irisa Cowl. Możecie same ocenić:


Komin zrobiłam do kompletu z mitenkami, które niedawno pojawiły się na blogu, bo wełny troszkę zostało. Zaczynałam od prowizorycznego łańcuszka szydełkowego, a na końcu zeszyłam niewidocznym szwem Kitchener Stich (filmik znajdziecie tutaj pod hasłem kitchener stitch).


Ponieważ jest zrobiony w zasadzie lekko zmodyfikowanym dżersejem, delikatnie się zwija na końcach (oczka brzegowe się podwijają pomimo blokowania - zastanawiam się, czy to zależy od grubości włóczki, czy zawsze tak jest?). Dlatego myślę, że warto nabrać jednak więcej oczek. Ja nabrałam 47 i robiłam do skończenia włóczki.


Druty: 3 mm 
Włóczka: YarnAndArt (80% wełna, 20% jedwab)
Wzór: Irisa Cowl


52 komentarze :

  1. Masz rację, pięknie wygląda ta włóczka przerobiona takim wzorem! Śliczny komin :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Coraz lepiej mi chyba idzie dobieranie włóczki do projektu :)

      Usuń
  2. Absolutnie piękne! Przenikające się kolory i najprostszy wzór to jedyne i słuszne rozwiązanie przy tej włóczce. Finalny rezultat jest nie do opisania!!! A Tysia to Mistrzyni w swej sztuce:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Oj tak - Tysia ma rękę! Dzięki wielkie Wiolu :)

      Usuń
  3. Przepiękny komplet wydziergałaś! Kolory są obłędne, i faktycznie ładnie się układają w tym wzorze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Robi wrażenie, bardzo piękny i elegancki komin :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pięknie ,niteczka śliczna .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wyszedł "otulacz". Włóczka jest fantastyczna! Co za kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby pstrokacz, ale przez te podciągnięte oczka zrobiło się ciekawie :)

      Usuń
  7. Ojej, nigdy nie spotkałam się z takim wzorem! Świetny! I rzeczywiście - pięknie podkreśla urodę włóczki. Mam jeden otulacz, który też się zwija, powinnam chyba była nabrać więcej oczek...
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam mało włóczki, nie wiedziałam do końca, na ile mogę sobie pozwolić z szerokością...
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  8. Pięknie dobrałaś wzór do włóczki. Zgadzam się z tym, że nie każdy wzór pasuje do melanży. Ale znalazłam ostatnio nadającą się do nich idealnie czapkę. I nawet zrobiłam, ale było prucie i niedługo zrobię podejście numer dwa:).
    Wzór: http://www.ravelry.com/patterns/library/field-of-wildflowers
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marzena :) Patrzyłam na tę czapkę - świetna! Jak widać jest z czego wybierać, tylko trzeba poszukać, a czasem znajduje się takie rzeczy zupełnie przypadkowo. Może też spróbuję? Powodzenia z Twoją! Ja ostatnio też zaliczyłam prucie ;)

      Usuń
  9. Śliczny komplet wydziergałaś Wzór na tym otulaczu świetnie się prezentuje . Masz rację, że do tak wielobarwnych włóczek ciężko dobrać odznaczający się wzór. W takich przypadkach najczęściej dziergam dżersejem. Zdarzało mi się dziergać takimi melanżowymi włóczkami w zestawieniu z jednokolorowymi włóczkami wzory żakardowe.
    Gorąco pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dżersej najlepszy ;) Ale właśnie - żakardy przecież można i na pewno wychodzą bajeczne! Żakardy jednak jeszcze przede mną i wcale nie jestem pewna, czy dam radę z tym odpowiednim naprężeniem nici...
      Pozdrawiam i dziękuję!

      Usuń
  10. Uważam, że idealny wzór do włóczek melanżowych. Niby dżersej a jednak nie do kńca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie :) Ja już dawno temu go wypatrzyłam i dopiero teraz zakiełkował pomysł!

      Usuń
  11. Przy takich włóczkach proste wzory są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny wzorek a kolorek włóczki bajeczny.
    Pytałaś mnie czy robiłam oczka brzegowe w "gwiazdkowym otulaczu"-tak trzy.
    W planach mam również gwiazdkowy kocyk dla maluszka tylko że z bawełny.Zamierzam zrobić więcej oczek brzegowych.
    Pozdrawiam Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za odpowiedź, przyda się! Zachęca mnie to... :) Za dużo pomysłów w głowie... Muszę usiąść i to spisać...
      Pozdrowienia!

      Usuń
  13. Szal jest bardzo śliczny.
    Dobrze wygląda ten wzór z melanżowej włóczki.
    Taaak, ileż to razy euforia spowodowana posiadaniem pięknego motka, znikała w mgnieniu oka.
    W motku wygląda coś ślicznie. Zaczynam dziergać i zbiera mi się na płacz bo gotowa robótka jest nie do zaakceptowania:) Właśnie wkleiłam na bloga szydełkowy szal, który był wcześniej swetrem zrobionym na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz sobie zobaczę :) Moje wrażenia są identyczne! Dobrze to opisałaś Wioleta :) Dlatego taka włóczka to niezłe wyzwanie dla mnie - żeby faktycznie to piękno z motka było widać w projekcie :)

      Usuń
  14. Bardzo ładny i faktycznie piękno tkwi w prostocie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Klasyki górą :) Choć czasem można i zaszaleć, ale to w następnym wpisie... ;););)

      Usuń
  15. Genialnie dobrałaś wzór do włóczki! Do wszystkiego potrzeba wyobraźni, a Ty wspaniale czujesz włóczkę:-) Ja się kiedyś potknęłam na nitce wielokolorowej i już wiem, że nie każda pasuje do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli coraz lepiej udaje mi się dobierać włóczkę do projektu i to mnie niesamowicie cieszy :) Już się nauczyłam (też na własnych błędach), że ta sama włóczka może wyglądać od "pięknie" do "fatalnie" w zależności od projektu.
      Dzięki wielkie! Pozdrowienia :)

      Usuń
  16. Piękna włóczka, perfekcyjne wykonanie, prosty wzór i stworzyłaś cudowny otulacz:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolorki włóczki są zachwycające, a wzór podnoszonych oczek idealnie tu pasuje, bardzo udany zestaw:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Aż sama jestem zadowolona, choć wielka ze mnie autokrytykantka ;)

      Usuń
  18. Świetny komin :-) Piękne kolory i doskonały wzór. Bardzo mi się podoba :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealny wzór do takiej włóczki. Wspaniale ukazuje wszystkie jej kolorki, które są zachwycające:) Śliczny komin. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie - kolorki w sam raz na jesień taką jak mamy teraz :) Pozdrowienia!

      Usuń
  20. świetnie wyglądasz, komin bardzo dobrze się prezentuje, jesteś zdolna niesłychanie :* ściskam

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne wzorek, kolorki i wykonanie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Stety, niestety, dżersej roluje się. Im cieńsza włóczka - tym rolka bardziej spektakularna :)
    Ja w kominach ( otulaczach) lubię to rolowanie.Na zdjęciach u Ciebie nie widzę - zdusiłaś więc w zarodku :))) Ale popieram - bo ten drabinkowy wzór sam w sobie zasługuje na uwagę. Jest bardzo ciekawy. Zapamiętam go sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli to trochę zależy od grubości - dobrze wiedzieć! Ten wzór strasznie mi się spodobał do takiej ręcznej farbowanki, ale lekkiego rolowania nie uniknęłam niestety, choć na szczęście tylko oczka brzegowe właśnie.
      Pozdrowienia!

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...