środa, 29 października 2014

jak zrobić boa z włóczki fantazyjnej


Moje boa zrobiłam podczas ostatniego spotkania robótkowego, w dwie godzinki.




Zrobiłam je dzięki Uli, której tutaj ogromnie dziękuję :) Pierwszy raz w życiu dziergałam z włóczki fantazyjnej i przyznam, trzeba do tego wprawy i najlepiej drutów na żyłce (obojętnie chyba jakiej grubości).



Jak je zrobić? Robimy same oczka prawe, każdy rząd ma 3 oczka. Za każdym razem wbijamy się drutem w co drugie oczko na włóczce z kłębka.




Taki szal wydaje się fajnym pomysłem na szybki, elegancki i lekko ekstrawagancki prezent, który, jak widać, można nosić na różne sposoby.



Włóczka, której użyłam to ta Estera, ale wybór kolorów jest spory i każdy mógłby chyba znaleźć coś dla siebie (klik).


18 komentarzy :

  1. Mimo, że podałaś jak to się robi, to jednak nie mogę rozgryźć w jaki sposób ten szal powstaje. Tylko trzy oczka na drucie? Chyba z szydełkiem byłoby mi łatwiej, mam wzór na szydełkowe boa.
    Szal wyszedł Ci bardzo, bardzo efektownie, jest śliczny!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko 3 oczka i jak nabieram na początku, to też co drugie. Wiem, że zawsze to lepiej, jak ktoś pokaże, ale tym razem filmiku nie mogłam znaleźć, żeby wkleić i szczerze mówiąc to sama potrzebowałam przysiąść z kimś, żeby po prostu pokazał, bo nie jest to takie oczywiste na początku... Bez Uli chyba bym nie dała rady... No, ale jak masz wzór na szydełko, to raz dwa pewnie by Ci poszło!

      Usuń
  2. Cudne boa :-) Wybrałaś piękne kolory - bardzo mi się podobasz w takich niebieskościach.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak ostatnio choruję na niebieski... nawet duży pokój na niebiesko przemalowaliśmy ;)

      Usuń
  3. Ładnie Ci w niebieskim ;)
    Nie jestem fanką włóczek fantazyjnych i boa nie przemawiają do mnie a jednak na pierwszym zdjęciu jest coś co mnie chwilę przytrzymało. Masz je tak założone, że wygląda jak futrzany szal z lat 30-tych. A takie dodatki do wąskich płaszczy czy żakietów bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie nie przemawiały dopóki Ula nie przyniosła paru na spotkanie robótkowe, dopóki nie przymierzyłam ;)
      jak przymierzyłam, od razu kupiłam włóczkę, tylko potem zabrałam się za dzierganie za późno i zdążyłam zapomnieć, jak je się robi. Musiałam długo czekać do kolejnego spotkania, żeby ktoś mnie nauczył od nowa ;) Masz rację - nie są do wszystkiego i nie dla każdego!

      Usuń
  4. Fajne boa. Sama nie noszę, ale może na prezent dla kogoś zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - w czymś takim trzeba się czuć :)

      Usuń
  5. Super szal, zaróno kolorystycznie jak i dekoracyjnie. Dostałam podobne boa w prezencie:-) Próbowałam już kilkakrotnie zrobić sama, ale niestety- najwyrażniej mnie to przerosło. Pozdrawiam bardzo ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się tobie nie dziwię. Ja potrzebowałam pomocy, takiej co to usiądzie ze mną i pokaże, bo filmików na you tubie tym razem nie mogłam żadnych znaleźć. Niby prosta rzecz a jednak...
      Pozdrowienia!

      Usuń
  6. Rzeczywiście - ślicznie Ci w niebieskościach! To chyba Twój kolor! Boa śliczne, ja też "nie łąpię" jak się je robi :) Ale to nic - chyba faktycznie czasem jest tak, że ktoś musi pokazać. I wtedy okazuje się, że to było łatwe.
    Miłego dnia!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym wypadku tak jest, zdecydowanie. Trudno to dobrze wytłumaczyć, a filmiku nie znalazłam niestety w sieci mimo usilnych poszukiwań. Fajnie mieć pod bokiem taką Ulę, która dobrze i cierpliwie tłumaczy, pokazuje, dzięki niej mi się udało, bo włóczka fantazyjna jest bardzo specyficzna i gdybym miała zrobić coś z niej sama, nie wiedziałabym, jak się za to zabrać... Pozdrawiam Cię Asiu i dziękuję za miły komentarz :) Faktycznie w tym roku wzięło mnie na niebieski, ale będą też inne kolory, żeby nikomu tutaj się mdło nie zrobiło ;)

      Usuń
  7. Bardzo ładny ten szal ,i bardzo fajny efekt z tej włóczki można uzyskać .
    Do twarzy Ci w nim Karolinko .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! Widziałam boa z tej włóczki w innych kolorach i nie łatwo się było zdecydować! ;)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Ale, że noszę coś takiego? ;);););););) Pozdrowienia i uściski!

      Usuń
  9. Ciekawie wygląda to boa, choć nie w moim stylu. Ale Tobie do twarzy w nim. Zaintrygowałaś mnie tym tajemniczym sposobem dziergania, zupełnie sobie tego nie wyobrażam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... Trudno to inaczej wytłumaczyć, a filmiku nie znalazłam w sieci. Tylko dzięki spotkaniom robótkowym je mam. Fakt, nie każdy lubi takie rzeczy i ja nie sądziłam, że coś takiego będę nosić, ale po przymierzeniu decyzja zapadła i nie było odwrotu :)

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...