środa, 5 listopada 2014

jak zrobić hamak dla kota


Dzisiaj wyjątkowo bezrobótkowo, coś dla miłośników kotów - jak samemu w bardzo prosty sposób zrobić taki oto hamak na kaloryfer dla na naszego pupila:




Moje "dziewczyny" go uwielbiają i to nie tylko wtedy, gdy kaloryfer grzeje. 
Naprawdę trudno jest zrobić zdjęcie hamaka, gdy jest pusty...




Potrzebny nam będzie:
porządny długi drut
opaska termokurczliwa (opcjonalnie)
materiał polarowy


Drut zginamy tak jak na zdjęciu, pamiętając o dokładnym dopasowaniu hamaka wymiarów naszego grzejnika,




tak by wszystko później się trzymało:





Nakładamy na drut opaskę termokurczliwą (opcjonalnie). Materiał polarowy odmierzamy - będzie to długi prostokąt, który zszywamy po bokach, a następnie zakładamy na zgięty drut




i wszystko razem na kaloryfer. Kot jest w siódmym niebie :)



Mam nadzieję, że ten wpis komuś się przyda, że zainspiruje - w końcu wiele dziewiarek ma kociaki. Takie rozwiązania w sklepach są drogie, a można je samemu zrobić bardzo tanim kosztem. 
Oczywiście pomysł i wykonanie to Hubby - moja złota rączka :)



40 komentarzy :

  1. To był taki chytry plan, żeby dziergać bez kotów na kolanach??? :)))
    I tylko JEDEN hamak na DWA koty??? :))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty faktycznie mnie oblegają jak dziergam ;) Mamy dwa kaloryfery w dużym pokoju i dwa takie hamaki, ale jakoś o ten trwa wieczna rywalizacja (może dlatego, że jest mniejszy i się w niego fajnie wpada) i tego też postanowiłam uwiecznić na blogu ;)

      Usuń
  2. Jak znam życie moje koty byłyby zachwycone przez całe dwa dni... ot taki "gatunek". Wszelkie budki, leżaki i spanka tak u nas kończą - słomiany zachwyt. ale pomysł uważam za bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zasada często się sprawdza - co zrobisz kotu, to nie będzie pasowało, bo on sam wie najlepiej czego chce i nie będziesz mu mówić, co ma robić, gdzie ma spać ;) Drugi hamak nie jest tak popularny...

      Usuń
  3. Jakbym widziała na tych zdjęciach mojego Bambusia !!!
    Moje koty na pewno byłyby zachwycone takim leżaczkiem!
    Tylko gdzie zdobyć taką opaskę termokurczliwą i taki drut? I kto mi zrobi????
    Dziękuję za ten wpis - jako właścicielka czterech kotów - już będę o tym myśleć:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drut i opaskę można nabyć w markecie budowlanym - ja w castoramie, drut za kilka złotych. Opaska nie jest chyba konieczna. Materiał w sklepie z mateirałami, kilkanaście złotych, zależy oczywiście od wielkości hamaka, ale mnie się wydaje, ze im mniejszy tym lepszy. mamy drugi większy i nie jest tak popularny ;) Trzeba chyba mieć faktycznie trochę siły, żeby pogiąć taki drut, jest dość gruby... Masz cztery kociaki? Myślałam, że dwa czy trzy... coś mnie ominęło... :( Pozdrowienia wielkie!

      Usuń
    2. Cztery - ostatni to znaleziony Dyzio, o nim pisałam u siebie na blogu. W kolejności wieku: Kicia, Bambuś, Gucio i Dyzio.Jest przy czym chodzić :))
      Dziękuję za namiary, gdzie kupić te akcesoria. Materiał mam - polarowe poncho do przeróbki, będzie w sam raz na ten hamaczek:))
      Marzy mi się zrobienie dla Bambusia bujanego hamaka, bo on uwielbia, jak trzymamy koc w rękach, do którego natychmiast wpada i czeka na huśtanie. Wystarczy zawołać:"Bambusiu - buju, buju!", jest natychmiast - wskakuje do środka i jak najdłużej musimy go huśtać:)) Ręce bolą, jeśli zabawa się przeciąga - skonstruowanie czegoś takiego pozwoli nam odsapnąć, a on do woli bujałby się na takim hamaczku:))

      Usuń
    3. My też myślimy o takim podwieszanym, bo podobno koty właśnie za nimi przepadają, ale nie za bardzo mamy gdzie go podwiesić... No i najpierw musiałabym sprawdzić, czy moje "dziewczyny" na to pójdą ;)
      Mam nadzieję, że uda Ci się zrobić ten leżak/hamak :) Powodzenia!

      Usuń
  4. Piękny hamak. Gdybym była nieco mniejsza poprosiłabym o taki sam dla siebie, żeby się wygrzewac... Twoje kotki mają szczęście. Pomiziaj je, prosze, ode mnie z uszkami tak, żeby im się mruczanki włączyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Pomiziam, pomiziam! Tego nigdy dość ;)

      Usuń
  5. ale pancia dba o swojego pupilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ten sposób koty naprawdę wierzą w to, że są bogami, którym ludzie jedynie służą ;););)

      Usuń
    2. :)))))))) padłam :)))))))))))))

      Usuń
    3. No tak ;) Bo pies sobie myśli:

      -Mój pan mnie głaszcze, czesze, daje mi jeść, bawi się ze mną, rozpieszcza mnie do granic możliwości, opowiada mi bajki na dobranoc, a czasami pozwala mi nawet spać w swoim łóżku. On jest bogiem!!!

      A kot myśli sobie:

      -Mój pan mnie głaszcze, czesze, daje mi jeść, bawi się ze mną, rozpieszcza mnie do granic możliwości, a czasami pozwala mi nawet spać w swoim łóżku. Jestem bogiem!!!

      Usuń
  6. Świetny pomysł na hamak.Dziękuję,że się nim podzieliłaś.Bardzo możliwe,że dla mojego koteczka taki zrobimy:)))Pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciao , grazie per essere passata dal mio blog::: parli benissimo italiano!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazie mille! Non ho parlato italiano da due anni e ho dimenticato motle parole. Il tuo blog mi ha dato una grande motivazione per ripassare la lingua un po' :) E anche una inspirazione! Oggi, mio marito ha comminciato a fare uno scaffale per la lana. Finalmente, potro riordinare i miei gomitoli :) Sono molto felice! Quando questo scaffale e pronto per l'uso, scattero una foto e la monstrero qui :)

      Usuń
  8. Uwielbiam ciepełko i zazdroszczę kotkom ;)
    Papatki, Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł i bardzo profesjonalne wykonanie. Podziwiam ;)
    pozdrawiam
    www.wloczkiwarmii.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mam cichą nadzieję, że komuś się przyda :)

      Usuń
  10. Kiedyś myślałam o kupieniu takiego hamaczka, ale moja kota jest bardzo wybredna, najchętniej śpi na ludzkich siedzeniach, albo w kartonie po pomidorach i nie wiadomo, czy hamak jej przypadnie do gustu:) O moje krzesło przy biurku czasami toczymy walkę, moment, kiedy ją tam zastanę, a zamierzam z krzesła korzystać, to jedyny, kiedy zdarza jej się mnie pogryźć, lub podrapać. Broni zaciekle swojej pozycji i aby ją przegonić, muszę jej podsunąć pod nos świeczkę waniliową:) Ma wiklinowy domek, który tylko się kurzy, a ona zwykle wyleguje się w kartonie. Więc wystarczy wymienić raz na jakiś czas karton na nowy i kot jest szczęśliwy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uśmiechałam się czytając to, co napisałaś, bo z moimi jest bardzo podobnie. Jedynym stałym miejscem, które im się spodobało do drzemania jest właśnie hamak, który ma wzięcie zawsze, ale właśnie tylko ten, drugi przeważnie jest pusty i weź tu dogoń koty i ich myślenie ;) Pudła rzeczywiście najlepiej się sprawdzają - jak włóczka przychodzi, to pudło zostaje w domu na dwa tygodnie, potem trzeba już mieć nowe ;) Pudła wcale nie muszą być duże, prawda? Domek w drapaku i rura nigdy nie były używane (a wybierałam ten drapak właśnie dla tych dodatków...).
      Pozdrawiam Cię ciepło! Fajnie wiedzieć o kolejnym miłośniku tych zwierzaków :):):)

      Usuń
  11. Pozazdroscic kotkowi hamaka. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na wykonanie czegoś dla swych ulubieńców. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny pomysł! Szkoda, że nie mam kota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś mówiłam, a teraz mam dwa ;)

      Usuń
  14. Super sprawa ;)
    Choć jakbym Henii takie coś zapodała, to ona by na kaloryferze chyba na stałe zamieszkała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) całkiem prawdopodobne, bo z niej niezły piecuch chyba ;)

      Usuń
  15. Zgrabny ten hamak Ci wyszedł. Ja niestety nie mam zdolności manualnych ale mam podobny hamak http://www.e-shaman.pl/hamak-na-kaloryfer-dla-kota-legowisko-trixie/ kot jest wniebowzięty;)

    OdpowiedzUsuń
  16. A jakiej grubości jest ten drut ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...