wtorek, 13 stycznia 2015

jak zrobić proste getry na drutach

Z jednego motka włóczki Everlasting Sock (niesamowicie miękkiej zresztą, przemiłej w dotyku), którą pokazywałam w poprzednim wpisie powstały takie oto proste getry (aż szkoda, że nie dla mnie;)).

Podczas dziergania nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że już coś podobnego kiedyś miałam w rękach....

Zupełnie jakbym miała merino od Tysi... Wróciły wspomnienia z dziergania chusty Evaporate...

Jak zrobić takie getry? 
Nie ma nic prostszego. Druty 3 mm i najpierw próbka dżersejem, potem jej blokowanie, sprawdzanie ile oczek mamy w 10 cm, a następnie wszystko mnożymy przez 3, bo chcę uzyskać 30 cm w obwodzie. Sprawdzamy jeszcze, czy liczba oczek podzielna jest przez dwa ze względu na ściągacz, który musi nam poprawnie wyjść (ja nabrałam 88 oczek). Uznałam, że przy takiej szerokości rozszerzanie getrów u dołu już nie jest potrzebne.

Robimy bezszwowo, czyli magic loopem albo na drutach skarpetkowych (jak to było w moim przypadku). Najpierw ściągasz (1op, 1 ol) na drutach ciut mniejszych zawsze niż reszta projektu (2,5 mm) - szerokość zależna od Was (u mnie 12 okrążeń), potem zwykły dżersej, a na koniec francuz, żeby się nic nie podwijało (1,5 cm). Getry mają 36 cm długości. 

19 komentarzy :

  1. Tak przygotowana w pięknych getrach można wyruszyć w poszukiwanie zimy. Getry bardzo ładnie się prezentują.:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle piękna ta włóczka, żadne wzorki jej nie potrzebne:) Świetny efekt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste i fajne, lubię takie proste formy. No i cudna włóczka, która gra tutaj pierwsze skrzypce.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne! Wspaniałe getry z cudnej wełny :-) Kolory bajeczne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe! Wykonanie, jak zawsze u Ciebie, perfekcyjne! Twoje równiusieńkie oczka wyglądają jakby wyszły spod igieł maszyny dziewiarskiej - gratuluję! Włóczka prezentuje się rewelacyjnie... dawno nie spotkałam tak wspaniale dobranej kolorystyki. Opis wykonania przejrzysty, zrozumiały... Super!
    Podziwiam dzierganie na drutach skarpetkowych! Ja tak przyzwyczaiłam się już do żyłkowych 40-tek, że z coraz większym oporem wracam do skarpetkowych - tylko dlatego, że dziergam na nich w dużo wolniejszym tempie :) Aczkolwiek teraz dziergam na takowych rękawy swetra, chociaż "żyłki" są już w drodze do mnie :) Na jakim numerze drutów dziergałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! Dodałam już druty do wpisu - okazuje się, że zapomniałam o najważniejszym! Dziękuję, że mi przypomniałaś!!! Za mało oczek miałam na moje (też ulubione) 40tki :( Chwyciłabym za nie od razu! Magic loopa coś obchodzę z wielkiego daleka ;)

      Usuń
    2. Ja w ogóle nie stosuję Magic loopa - jak dla mnie, za dużo z tym zabawy... Chylę czoła za te 3-ki! :)

      Usuń
    3. A ja nie umiem okiełznać drabinek, pomimo starań... :( a na cienkich drutach lubię dziergać, szczególnie małe formy :)

      Usuń
  6. Super wyglądają :) i dzięki za podpowiedź w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne te getry, fajnie się kolory układają. Szkoda, że Tysia zamknęła swój sklepik. Pocieszam się, że mam jeszcze 4 motki jej farbowanek, czekających na podwyższenie umiejętności ;-). Pozdrawiam - silvarerum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej farbowanki były faktycznie super, choć sama miałam w rękach tylko 2 motki. Pamiętam je jednak i też żałuję niesamowicie :( Ciekawe, co z nich wydziergasz! Pozdrawiam Cię Sylwia :)

      Usuń
  8. Nie mogę wyjść z zachwytu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zielenina o bajecznych odcieniach. Getry przepięknie wyszły. Poczęstowałam się wzorkiem, bo przydadzą się na chłodne dni. Pozdrawiam druciarsko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow proste i cudne i w moich kolorkach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poszukuje wskazowek na getry dla 6 latki 😀 Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  12. Poszukuje wskazowek na getry dla 6 latki 😀 Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla dziecka zrobiłabym dokładnie wg takich samych wskazówek jakie opisałam dla dorosłego, ale na ravelry na pewno są gotowe pomysły, zachęcam do poszperania :)