poniedziałek, 2 lutego 2015

Baktusowy komplet


Niby jest to komplet, ale nie do końca, bo w prawdziwym komplecie czapka powinna być zrobiona francuzem rzędami skróconymi. Niby wiem, jak się je robi, ale jak ich użyć samodzielnie, to już niestety nie... 




Może któraś z Was wie jak taką czapkę zrobić (na zwykłych drutach, zszywaną)? Może pokusi się o tutorial? Jeśli nie, to pewnie wybiorę się kiedyś do Moheru na drutowanie na zawołanie. Pamiętam, jak Aniela taką ostatnim razem dziergała.




Pompony to kolejna kwestia do przemyślenia. Cały czas się waham, czy kupić urządzenie (jeśli tak, to jakie), czy robić pompony na palcach (cierpliwość nie pozwala mi na te robione na kartonikach)... 
Stąd moje pytanie w ankiecie (prawy górny róg). Pomożecie mi podjąć decyzję?




Czapka powstała co prawda wg mojego własnego pomysłu, bo lubię takie mikołajki, ale widziałam fajny darmowy wzór na prostą czapkę z pomponem u Lete, polecam.




Jak widać, szal to popularny Baktus. Bardzo przyjemny, prosty, darmowy projekt. Kto nie robił, zachęcam! Szal fajnie się układa i odkryłam, że Padisah idealnie się do niego nadaje. Po porażce, jaką odniosłam używając jej do projektu z konkretnym wzorem, tu jestem z niej naprawdę zadowolona!



włóczka: Padisah
druty: 5 mm

62 komentarze :

  1. Padisah i Baktus jak dla mnie są dla siebie stworzeni ;) czapka francuzem i rzędami skróconymi - proszę bardzo http://www.ravelry.com/patterns/library/kaarisillan-paassa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Dziękuję za link! to się nazywa rozeznanie!
      Ale Karolina, ja bym chciała taką robioną na płasko, na zwykłych drutach w tą i z powrotem, zszywaną, wiesz? taka mi się podoba... Masz jakieś namiary na takową właśnie???

      Usuń
    2. Poprawiłam we wpisie detale dotyczące czapki o jaką mi chodzi, bo faktycznie nie byłam wystarczająco precyzyjna...

      Usuń
    3. Wzór można zmodyfikować. Jeśli już konkretnie na takiej Ci zależy wyszukujesz po atrybutach short-rows i worked-flat. Znalazlam kilka ale dzierganych w innym kierunku ;) http://www.ravelry.com/patterns/library/shortrows-sideways-hat
      o ta jest ciekawa bo zakręcona http://www.ravelry.com/patterns/library/vertigo-hat-2
      http://www.ravelry.com/patterns/library/medren
      http://www.ravelry.com/patterns/library/abalone-2
      Ta mnie urzekła http://www.ravelry.com/patterns/library/barry-2
      Zombie jest prosta i luźna http://www.ravelry.com/patterns/library/beths-zombie-apocalypse-slouchy-hat
      Tak że ten tego - częstuj sie. Ja do swojego Baktusa zarobiłam Rikke, a dla koleżanki do kompletu Wurm. Te które podałam wyżej pewnie też kiedyś wrzucę na druty ;)

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Karolina! Jesteś wielka!!! Chodziło mi właśnie o tę:
      http://www.ravelry.com/patterns/library/shortrows-sideways-hat
      ale przejrzałam wszystkie i medren mi się spodobała, a najbardziej dwie wersje barry, zresztą dałam im like'a na ravelry :) no i Rikke zakolejkowałam, bo lubię takie właśnie luźno opadające czapy!
      Dziękuję Ci za pomoc,bardzo Ci dziekuję Karolina! Że też nie wpadłam na to, żeby szukać na ravelry po tych tagach!
      Pozdrawiam Cię ciepło :):):)

      Usuń
  2. Śliczny komplet! A ja zupełnie nie zrozumiałam, o co chodzi z tymi rzędami... Widać ta technika jest mi zupełnie obca, ale widzę, że Karolina wkleiła link - zaraz obejrzę :) Co do robienia pomponów - ja nie cierpiałam robić na kartonowych kółkach, ale odkąd mam urządzenie do robienia pomponów, to już żaden problem! Pompony robią moje dzieci i mam ich całą reklamówkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! no właśnie widziałam jak Aniela robi czapkę na zwykłych, nie okrągłych drutach, zszywaną, z grubej włóczki, rzędami skróconymi właśnie. Strasznie mi się spodobała. W razie czego zawsze mogę do niej podskoczyć, ale ostatnio cierpię na kompletny brak czasu...
      Liczę Twój głos na tak za urządzeniem, dziękuję Ci Asiu bardzo!!! Może dzięki niemu polubiłabym to zajęcie :)

      Usuń
    2. Asiu ta technika może wygląda na zagmatwaną ale cały trik polega na zwykłym obróceniu robótki w odpowiednim miejscu i robieniu w drugą stronę - z owinięciem nitki na jednym z oczek lub bez owinięcia. Potem się wraca - to fajnie wygląda gdy robi się kontrastową nitką. Veera Valimaki jest wielką entuzjastką tej metody. Uwielbiam jej projekty ;)

      Usuń
    3. Zgadzam się z Karoliną, że rzędy skrócone same w sobie to nic trudnego, ale wymyślenie samemu jak ich użyć do własnych potrzeb, to już jest wyższa szkoła jazdy dla mnie! Jak mam zrobić, jak są we wzorze, to śmigam, ale jak mam sobie wyobrazić sama, jak ich użyć do zrobienia własnej czapki bez wzoru, to się poddaję... ;)

      Usuń
  3. Super komplecik, w moim pierwszym baktusie zakochałam się, jest mocno eksploatowany i w planach mam dorobienie sobie baktusa do czapki Magnolia, którą robiłam właśnie z Padisaha i to chyba w tym samym kolorze co Twój komplet. W poprzednim poście już pisałam, ale jeszcze raz powtórzę: kupuj urządzenie do kręcenia pomponów !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja - na pewno zrobię jeszcze nie jeden :) Idealny do filmu ;) Ale by było jak byśmy się kiedyś spotkały w tych naszych padisahowych kompletach ;)
      Dziękuję Ci bardzo za głos na urządzenie! Widzę, że faktycznie jesteś entuzjastką, tak jak Asia zresztą. Teraz tylko pytanie czy Prym czy Knitpro...

      Usuń
  4. Pięknie wyszedł baktus, a z czapką wygląda na komplet bez wątpienia :)
    W kwestii robienia czapki w ogóle, a co dopiero francuzem i tajemniczymi rzędami skróconymi nie pomogę, bo to dla mnie jeszcze czarna magia... ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo to dziękuję bardzo za komentarz :):):) Miło słyszeć dobre słowo :)

      Usuń
  5. Ja bardzo polecam tą czapkę.
    http://www.garnstudio.com/lang/pl/pattern.php?id=6304&lang=pl
    Zrobiłam już takie trzy. Tutaj moje wykonanie.
    http://casaalmaredomnadmorzem.blogspot.com/2014/06/44-bolerko-czapki-ogoniasty-znajda-i.html
    Śliczne udziergi, kolor cudny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, otwierają mi się tylko Twoje czapki (świetne są), ale będę jeszcze próbować z tym pierwszym linkiem. Dziękuję za to, że je wstawiłaś! Chyba wcześniej nie znałam Twojego bloga, ale już sobie zapisałam :)
      Pozdrowienia!

      Usuń
    2. To Ci wytłumaczę jak ją odnaleźć. W google wpisz - bezpłatne wzory drops- następnie wybierz kategorię - kobieta- Nie wiem na której stronie dokładnie będzie ten wzór ponieważ wczoraj odnalazłam go na stronie 13, a dzisiaj na 21, Numer tego wzoru to 151-20 . Jeszcze raz wstawię link. Może teraz się uda.
      http://www.garnstudio.com/lang/pl/pattern.php?id=6304#
      W mojej czapie odrobinę inaczej się układają pasy ponieważ robiłam z innej włóczki.

      Usuń
    3. Teraz widzę, link działa, dziękuję Aniu :):):) Kolejna zatem do zrobienia i po przemyśleniu całej kwestii chyba nawet lepsza niż tak, którą ja miałam na myśli, wiesz? Pozostaje zrobić obie i sprawdzić samemu, która lepsza. Znalazłam ją na ravelry i zakolejkowałam:
      http://www.ravelry.com/patterns/library/151-20-candy-crush-set---hat-and-scarf-in-garter-st-in-big-delight
      Pozdrowienia i dziękuję, że zajrzałaś raz jeszcze, to bardzo miłe :)

      Usuń
    4. Ta moja jest robiona na " płasklaka ", czyli tak jak chciałaś. Jeśli będziesz miała problemy to możemy umówić się na skype. Co do rzędów skróconych w tej czapce nie ma żadnej filozofii. Po prostu odwracasz w trakcie pracy robótkę i wychodzą takie małe dziurki, które moim zdaniem w jej wypadku dodają uroku. Jeśli jednak komuś miałabym polecić naukę rzędów skróconych ( tu w komentarzach czytam, że niektórzy się ich obawiają ) To bardzo polecam tłumaczenie Zdzid. Najprostsze z jakim się spotkałam.
      https://www.facebook.com/notes/rob%C3%B3tki-zdzichy/rz%C4%99dy-skr%C3%B3cone/544527009002233

      Usuń
    5. Nie dostrzegłam wcześniej Twojego komentarza! Dziękuję za link! Zaraz tam zajrzę :) Na razie dziergam sweter w wolnych chwilach, których jest mało :( Czapka więc musi poczekać, ale jakby co, będę pamiętać, że jesteś chętna do pomocy :) Rzędy skrócone robiłam już i wydają mi się proste same w sobie, musiałabym zobaczyć, jak tam są opisane. Jak robię "wrap&turn, to udaje się uniknąć dziurek :)

      Usuń
  6. Piękny komplecik w cudownym kolorze :)
    Co do przyrządu do pomponów to mam i szczerze polecam (głosik oddałam). Ja mam z Addi i dobrze mi się sprawdza. Niby nic wielkiego a pomponiki wychodzą jak malowane :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję za opinię! Dobrze wiedzieć Moniko! Mój dylemat jest mniejszy rozmiarowo niż Twój ;););)

      Usuń
  7. Z rzędami skróconymi mam to samo, niby wiem jak się je robi, ale... nie umiem. Na razie obywam się bez tej umiejętności, ale kiedyś na pewno się nauczę, widziałam mnóstwo fajnych modeli tą techniką.
    Komplecik bardzo przyjemny i przytulny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam rzędy skrócone w konkretnym wzorze, to robię bez problemu, wiem jak i lubię, nie narzekam, ale na własną twórczość nie starcza doświadczenia czy fantazji, sama nie wiem czego... ;););)

      Usuń
  8. Piękny komplet mimo, że nie komplet :) Śliczne kolory

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały komplet :-) Kolor doskonały - bardzo mi się podoba :-)
    Z rzędami skróconymi niestety nie pomogę, bo mam tak samo, jak Ty - we wzorze, jak mam rozpisane, jakoś idzie, ale sama nie umiem ich zastosować...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie Kasiu ;) Może kiedyś, prawda? ;)

      Usuń
  10. Takie nieoczywiste komplety są moim zdaniem najciekawsze, a Twój jest w dodatku w obłędnym kolorze:) Jeśli chodzi o przyrząd do pomponów, to sama jestem ciekawa, bo zwykle robię na tekturce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tekturki są u mnie na raz, nożyczki schodzą z kursu i tekturka jest do wyrzucenia, a za każdym razem robić nową (a w zasadzie dwie), odrysowywać, odmierzać różne średnice, to uciążliwe zajęcie... Niektórzy robią na palcach:
      https://www.youtube.com/watch?v=mLFCECr2gK4
      Może spróbujesz?

      Usuń
  11. Gratuluję twarzowego kompletu. Kolor jest boski, chociaż samej padisah nie lubię, bo mi się kłaczyła już w trakcie robótki.
    Przyrząd do pomponów mam Clover. Kupiłam w jakimś angielskim sklepie internetowym z włóczkami - jakimś cudem był znacznie tańszy niż w polskich sklepach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę!
      Padisah jest specyficzna, faktycznie, nie do wszystkiego, np. robienie z niej rękawiczek jest dość uciążliwe... Dziękuję za głos na urządzenie! To dla mnie ważne!

      Usuń
  12. Bardzo fajny komplecik, świetny kolor. Pompony robię używając tekturowego kółka z dziurką w środku, a rzędy skrócone, no cóż, nigdy nie jestem z nich do końca zadowolona. Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie jestem i dlatego chciałam ich spróbować właśnie w czapce. Jak owijam oczko, to dziur później nie widać wcale. A z kartonikami zabawa jest, oj jest! Nie mam na nią czasem sił i stąd pomyślałam o urządzeniu, bo na palcach podobno nie wyjdą takie równe (nie wiem, nie próbowałam) ;)

      Usuń
  13. Ale fajny komplecik! Ja pompony robiłam na tekturce, nie bardzo wiem z kolei, jak można zrobić pompon na palcach... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to już Ci mówię, filmowo:
      https://www.youtube.com/watch?v=mLFCECr2gK4
      Może się przyda!

      Usuń
    2. Dziękuję. Zobaczę. :-)

      Usuń
  14. Piękne wykonanie i kolorki! Ja też noszę się z zakupem 'urządzenia'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę z ankiety, że jedna osoba nie poleca, ale niestety nie wiem, dlaczego a bardzo bym chciała!
      Większość jest jednak "za" :)

      Usuń
  15. Pomimo iż czapka robiona jest innym ściegiem, to i tak z baktusem tworzy bardzo udany duet :) Wybrałaś śliczny kolorek włóczki :)
    Ja dotąd zawsze robiłam pompony na tekturce, ale strasznie tego nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz, że ok? Cieszę się :)
      A może na palcach? Ostatnio na spotkaniu robótkowym Ula z Asią mi o tym mówiły. Tu masz filmik, wygląda dość prosto:
      https://www.youtube.com/watch?v=mLFCECr2gK4

      Usuń
  16. Super komplet i wcale nie szkodzi, że wykonana innym ściegiem niż Baktus. Też mam Baktusa i super się go nosi, jest już powyciągany od użytkowania ale nie szkodzi :)
    Ja właśnie jestem świeżo po zakupieniu urządzenia do pomponów i jestem mega zadowolona bo na tekturce to masakrycznie się robi, na palcach łatwiej ale nie jest idealnie a na urządzeniu jest ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za opinię! Ja też już teraz jestem przekonana :) Ciekawe tylko czemu jedna osoba nie poleca... Chciałabym wiedzieć...

      Usuń
  17. Bardzo mi się podoba ta czapka. Co do maszynki do pomponów, ja jeszcze jej nie mam ale na pewno kupię. Już nie mam cierpliwości do innych metod.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... Ja chyba też nie, choć na palcach nie próbowałam, to fakt ;)

      Usuń
  18. Bardzo ładny komplecik. Prosty fason, ciekawa kolorystyka. Przyrząd do robienia pomponów mam i polecam :) Jestem zadowolona.
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! Dobrze wiedzieć! Już teraz po tym wpisie wiem, że kupię i to dzięki tak dużemu odzewowi :):):)

      Usuń
  19. Znalazłam niedawno fajne tutoriale do robienia pomponów, może kogoś zainspirują. Potrzeba trochę wprawy, ale sa świetne :) http://blog.mrprintables.com/category/crafts-diy/pompom-tutorials/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie! Świetne te tutoriale i pompony! A więc kto ma chęć, to tekturki w ruch! Czego się nie robi dla niezwykłego efektu ;) Dzięki ogromne za ciekawy i inspirujący link! Mam nadzieję, że czytelnicy go tu odnaleźli!

      Usuń
  20. Czapka z baktusem świetnie wygląda. Doskonałe wykonanie i kolorystyka. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny zestaw i kolory...mmm ślicznie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  22. Komplecik bardzo udany, czapa fajowa :)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ładny komplet. Padisah świetnie wydobywa walory wzoru i do tego mięciutki i ciepły.Pozdrawiam druciarsko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Padisah jest naprawdę ciepła, pomimo, że w składzie nie ma za dużo wełny. Mam z niej sweter i jestem zadowolona z jakości grzania, podobnie jest w przypadku tego kompletu :)

      Usuń
  24. Komplet rewelacyjny... i jak zwykle perfekcyjnie wydziergany! Bardzo efektowna kolorystyka.
    Z rzędami skróconymi jeszcze nie eksperymentowałam i raczej nie pomogę. Jestem bowiem "z nimi" na tym samym etapie co Ty, albo nawet pozostaję w tyle :) Widzę, że otrzymałaś jednak sporo praktycznych wskazówek... i to jest piękne...
    Osobiście do robienia pomponów posiadam zakupiony przyrząd. Kiedyś robiłam je na tekturowych kołach. Jednak, odkąd zakupiłam przyrząd, na pewno nie wrócę już do tekturek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo to dziękuję Ci bardzo za chęci :):):) Dostałam faktycznie mnóstwo porad i świetnych linków, wszystkie odwiedziłam i zakolejkowałam co trzeba :):):) A jednak urządzenie pomponowe, kolejna osoba, jestem zatem już naprawdę przekonana, choć Beaty pomysł z plastikowym kółkiem też kusi, żeby go sprawdzić :):):)

      Usuń
  25. Ja robie male pompony na widelcu, uzywam go tak jak reki w filmie poleconym przez Ciebie, a ostatnio mialam potrzebe zrobienia wiekszego pompona i wycielam kolka z plastikowego pudelka po lodach, jest trwalsze niz tekturka i mam je na pozniej, gdybym potrzebowala więcej pomponow.
    Karolciu, piekny komplet w oblednym kolorze!
    Zajrzyj wieczorem do Asjaknits, będzie premiera secret test, w którym balsam udział. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z tym plastikowym kółkiem! Ty zawsze masz jakieś fajnie rozwiązania a ja mam to szczęście, ze się nimi dzielisz :):):)
      Dzięki za miłe słowa! Zajrzę do Asi, pewnie! Ale mnie zaciekawiłaś!

      Usuń
  26. Karolinko - jesteś? Mam nadzieję, że nie stało się nic złego, że nie chorujesz. Co porabiasz? Napisz, proszę...
    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się martwiłam, że tak długo cisza panuje na blogu. Ale pewnie dzierga zawzięcie coś ładnego na KAL Lete ;-). Pozdrowienia - silvarerum

      Usuń
    2. Piękne rzeczy tworzysz :)

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zajrzałaś/eś :):):) Wpadaj częściej - komentując dodajesz mi skrzydeł!
Weryfikacja obrazkowa to niestety moja jedyna metoda walki ze spamem. Przepraszam, jeśli jest kłopotliwa :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...