ŚCIEGI / TECHNIKI NA DRUTACH

Od czasu jak zaczęłam przygodę z drutami, cały czas uczę się czegoś nowego i czuję, że gdzieś trzeba to zebrać w jednym miejscu, żeby potem nie "biegać" po różnych postach, by coś sobie przypomnieć...

I.   I-cord - filmik

Tą metodą robiłam sznureczki, których użyłam w tych projektach:

                       portfelik i etui na karty                                  piórnik / przybornik  (pętelka)
                                   (kwiatki)

                              bolerko (zapinanie)                                     torba na zakupy (kwiatek)

II.   KITCHENER   STITCH - filmik
Ścieg służący do łączenia przodu  bluzki z tyłem na ramionach w niewidoczny sposób. Użyłam go robiąc tę bluzeczkę.

                                                                     bawełniany top

III. PICKING UP STITCHES - filmik
Jak nabrać oczka ponownie, żeby dorobić jakąś część do istniejącej już robótki - np. ściągacz?
Nabierałam oczka między innymi w poniższych projektach:

                           bolerko (ściągacz)                                         pojeminczek (ścianki)

                          rękawiczki (kciuk)                                            rękawiczki  (kciuk)

IV. NABIERANIE OCZEK

1.  cable cast-on - filmik
Metoda nabierania oczek, która przydaje się gdy chcemy do naszego projektu dodać nowe oczka w trakcie robienia. Ja użyłam go na przykład do stworzenia dekoltu i otworów na rękawy. Jest bardziej zwarta niż zwykłe nabieranie oczek, oczka się nie rozłażą, można nad nimi łatwiej później zapanować ;) Użyłam jej robiąc:

                 sweterek z purlbee   (dekolt)        

2.   backwards loop cast-on - filmik
Metoda stosowana np. przy dodawaniu oczek w rękawach (pachy), gdy robimy raglan od góry, taki jak ten:

V. ENTRELAC - najlepiej wytłumaczone przez Intensywnie kreatywną tutaj, zarówno w chuście, w szalu jak i w robótce na okrągłych drutach.

                          podróżna torebka

VI. RAGLAN  - sposoby dodawania oczek

1.  kfb (knit front back) - filmik
Wygląda to tak, jak w tym raglanie:

2.   RLI (Right Lifted Increase) - filmik
RLI robione po jednej i drugiej stronie markera wygląda tak:

3. LLI (Left Lifted Increase) - filmik
Robiąc ten sweter po prawej stronie markera raglanowego RLI, po lewej - LLI:

VII. CHUSTY

1.   Tab cast-on filmik
Metoda nabierania oczek stosowana do rozpoczynania CHUST  TRÓJKATNYCH robionych od góry, takich jak te:

                                                                      chusta Inflorescence

2.   Pikotki na drutach - filmik.
W ten sposób możemy zakończyć nasz projekt, tak jak w tej chuście:

3. Nupki zwane babelkami.

                  Annis shawl

Wszelkie informacje, filmiki i praktyczne porady znajdziecie w tym poście.

9 komentarzy :

  1. Dla mnie początkującej "dziergarki" bardzo przydatne filmiki. Nawet nie przyszło mi do głowy, że w tak ładny sposób można połączyć części robótki. Tak samo dzisiaj się zastanawiałam, jak można zrobić ściągacz w ten sposób. I wystarczyło tu zaglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że ta część mojego bloga się przydaje :):):) Bardzo się cieszę! Ja też do niej wracam :) Dziękuję za komentarz! Fajnie, że zostawiasz po sobie ślad :)

      Usuń
  2. bardzo dziękuję za wskazówki :) bardzo pomocne :) już wykorzystane w praktyce :)
    pozdrawiam serdecznie :)
    nobaska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Strasznie się cieszę, że to się przydaje! Ja też tu czasem wracam i odświeżam sobie umiejętności :)

      Usuń
  3. Bardzo pomocne wskazówki, dzięki:) Proszę podziel się jeszcze z nami metodą obliczania ilości oczek nabieranych na raglan robiony od góry. Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bym chciała! Gdybym tylko umiała!!! Niestety nie umiem i raglany dziergam tylko ze wzorów, bardzo odtwórczo, a szkoda... Wydaje mi się, że Intensywnie Kreatywna uczyła tej umiejętności (jeśli tak, to na pewno zrobiła to wyśmienicie), a ostatnio też chyba na blogu włóczki warmii coś o tym było... Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)

      Usuń
  4. Dzięki :) Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  5. Rany, czego tu nie ma! Zostaję na dłużej :D
    Pozdrawiam,
    Inka